Veel gestelde vragen over retourneren

1. Hoe kan ik retourneren voorkomen?
Veel artikelen met een korte levertijd worden via een volledig automatisch proces verzameld en verzendklaar gemaakt. Indien u een bestelling wilt annuleren en dit voor 12 uur aan ons doorgeeft, is het vaak mogelijk de bestelling stop te zetten waardoor u een mogelijke retournering voorkomt. Zodra het artikel in het automatische verwerkingproces zit, is annuleren niet meer mogelijk. Neemt u bij een vergissing of een verkeerd besteld artikel direct contact op met de klantenservice.
2. In welke gevallen kan ik biblioshop artikelen retourneren?
Het retourneren van biblioshop artikelen is afhankelijk van het type bestelling en de reden van retourneren. Doorgaans geldt dat artikelen met een orderbedrag onder € 25,- (excl. BTW en bezorgkosten) niet geretourneerd kunnen worden, aangezien de kosten van retourzending, terugplaatsing in het magazijn en administratie het orderbedrag overstijgen. Komt het artikel beschadigd aan, of wilt u artikelen retourneren, neemt u dan altijd eerst contact op met onze klantenservice via het contactformulier.
3. In welke gevallen kan ik mijn drukwerk bestelling retourneren?
In principe kunnen drukwerk bestellingen niet geretourneerd worden, aangezien ze speciaal voor u gemaakt zijn. Indien echter niet geleverd is volgens de afgesproken specificaties, neemt u dan contact op met de klantenservice via het contactformulier.
4. Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Artikelen dienen onbeschadigd, compleet en in de originele verpakking retour gezonden te worden. Onze klantenservice overlegt met u hoe de bestelling het beste geretourneerd kan worden. Wacht u in alle gevallen eerst de reactie van de klantenservice af voor verdere instructies.
5. Moet ik bezorgkosten betalen als ik mijn bestelling retour stuur?
Alleen in geval de complete zending retour wordt gestuurd, dan vervallen de bezorgkosten. Worden goederen geretourneerd omdat u zich vergist heeft, brengen wij alleen retourkosten in rekening die in principe gelijk zijn aan de verzendkosten. Onze klantenservice zal dit met u afstemmen.
6. Ondanks dat een bestelling retour is gestuurd, staat deze toch nog vermeld bij mijn ordergeschiedenis.
Dat klopt. Op dit moment kunnen retourzendingen nog niet getoond worden, echter dit gaat in de toekomst veranderen.
7. Kan ik de zending laten ophalen op een ander adres?
Ja, dit is mogelijk nadat onze klantenservice heeft aangegeven dat het opgehaald wordt. Geeft u dan terstond aan waar het pakket opgehaald dient te worden.
8. Hoe lang duurt het voordat mijn retourzending op mijn rekening staat?
Het verwerken van een retourzending duurt ongeveer een week. Betreft het een zending die geretourneerd is via één van onze vervoerders, dan kan dit iets langer duren.
9. Mijn artikel bevalt niet, kan ik het nog terugsturen?
Artikelen met een orderbedrag onder € 25,- (excl. BTW en bezorgkosten) kunnen niet geretourneerd worden, aangezien de kosten van retourzending, terugplaatsing in het magazijn en administratie het orderbedrag overstijgen. Neemt u contact op met de klantenservice hoe het e.e.a. geregeld kan worden. In dit geval worden er wel kosten in rekening gebracht.
10. Ik heb een andere vraag of opmerking m.b.t. retourneren
Ubiznizz streeft er naar continu haar dienstverlening te verbeteren. Mocht u een andere vraag aan ons hebben over het retourneren van goederen of mocht u nog wat missen in bovenstaande antwoorden, neemt u dan contact op met de klantenservice via telefoon of via info@Ubiznizz.nl. Wij zullen met een passend antwoord komen en (waar mogelijk) uw opmerkingen toevoegen aan deze antwoordenlijst.